My favourite photograph by Julio Iglesias
19 de Agosto de 2012
Por: Simon Gage, Summer Magazine

"THIS picture of my wife Miranda and me with our children was taken three months ago at our house in Miami. I have five children with Miranda and three with my first wife, Isabel, who I'm still on good terms with. I'm on good terms with everyone. It's too late in the day for me to fall out with people.

We love living in Miami. It's a very special place because it has people from all over the world. Also there is water, it's sunny, there is art and exhibitions and restaurants - what more could you ask?

I met Miranda in Indonesia, in the airport at Jakarta. She was modelling, I was coming to do a concert and we ran into each other. That was 23 years ago and I won't say it was love at first sight but she was a very beautiful girl who I invited to the concert. Then she went back to Holland but we kept in touch and I invited her to come and see me in Miami.

She was not getting on very well with her boyfriend at that time, so she came over and never left. And I hope she won't ever leave because I wouldn't be able to make sense of my life without her.

When I met Miranda, I was a bit of a crazy guy and it wasn't easy to understand me. But she changed me with love. It's all about love - it isn't difficult - and the result is that we have our incredible kids.

When you have children at the age of 25, it's an emotional thing. But when you do it for the second time, later in life, it's proof of the respect you have for a woman. People think it takes energy to have children when you're my age but the opposite is true - they give me energy. The three older ones grew up in Miami, too.
After the divorce, they stayed with their mother. But when my father was kidnapped by Basque separatists, Isabel agreed that I should take our children for their own safety.

None of them seem like American children to me - they seem like Latinos. And the wonderful thing is that all my kids - from both mums - love each other like crazy. The
little ones listen to my son Enrique's music 24 hours a day. This house is full of Enrique and Julio Jr. I don't even exist for them. But that's OK -  I'm more than happy with it.

When you travel the world like I do, you see it changing. I used to spend all my spare time in China because my ex-wife's family was living there. At that time it was all bicycles, and now it's all cars. Everything changes. You see that in the future everyone is going to get together. Borders just don't mean anything any more - they can't keep out the feelings between people."
"Si un concierto mío no ha sido bueno, me muero de pena": Julio Iglesias
30 de Octubre de 2012
Por: Simon Gage, RCN La Radio

Uno de los cantantes más importantes de habla hispana, Julio Iglesias, regresa al país con todo su romanticismo en su única presentación el 9 de noviembre en el coliseo de la UPB de Medellín.
En diálogo con RCN La Radio, el intérprete aseguró que la pasión es su más grande secreto para mantenerse vigente tras más de cuatro décadas de trayectoria y cerca de 5 mil conciertos.

"La idea de que mi vida sea un privilegio y el hecho de ponerle pasión a todo, es la clave. Estando en un escenario, si el concierto es bueno, me muero de la alegría, y si el concierto no ha sido bueno, me muero de pena", indicó.

Respecto a su "viaje musical por Colombia” en el que hizo una versión de 'La Gota Fría' de Emiliano Zuleta , Iglesias dijo que le encanta el vallenato y la cumbia porque “son ritmos que se bailan naturalmente y traspasan las fronteras. Me encanta Colombia, no es broma".

Aunque los años han alimentado la imagen de seductor de Julio Iglesias, el cantante dijo que "es un cuento chino" que surge de su gusto por las mujeres, "por lo que aprendo de ellas, por lo que he sentido por ellas y por lo que significan en mi vida. Si fuera un maricón, sería un buen maricón".

Julio, que en su juventud se desempeñó como jugador del Real Madrid, señaló que tiene una propuesta de hacer un disco con artistas jóvenes como Bruno Mars, pero agregó que no sabe cómo hacerlo.

"Es muy difícil la idea de hacer un disco con canciones que a lo mejor no siento o no entiendo",sostuvo.

Julio Iglesias aseguró que en su vida no tiene lugar el arrepentimiento, "lo que tengo que dar es gracias, el arrepentimiento es un irrespeto al público".

Finalmente dijo en tono jocoso que quiere vivir 177 años, por lo tanto, indicó que aún le quedan muchos años de cantante. "Se van a aburrir de escucharme. No estar de moda y seguir cantando es un sueño".

Website: RCN La Radio